Mažosios bendrijos (MB) juridinė veiklos forma pastaruoju metu vis labiau populiarėja. Verslą pradedantys žmonės pasirenka MB statusą dėl keleto priežasčių. Dažniausiai šį sprendimą įtakoja ribotos civilinės atsakomybės buvimas, galimybė nesiregistruoti kaip PVM mokėtojui (jei MB pajamos per metus neviršija 45000 eur) bei galimybė MB buhalteriją tvarkyti bendrijos vadovui arba bendrijos nariui. Nors buhalteris MB nėra privalomas, tačiau šio juridinio vieneto apskaita nėra jau tokia lengva ir paprasta.
Dažnai neturinčiam buhalterinio išsilavinimo bendrijos nariui visi būtini MB buhalteriniai veiksmai tampa neišsprendžiama užduotimi. Tad žymiai geresnis sprendimas yra patikėti MB buhalterinės apskaitos tvarkymą kompetetingam buhalteriui ar buhalterines paslaugas teikiančiai įmonei. Pavyzdžiui, jach.lt internetinėje svetainėje galite rasti visą reikiamą informaciją ir užsisakyti MB apskaitos tvarkymo paslaugas. Jei vis dėlto planuojate bandyti tvarkyti MB buhalteriją patys, pagalvokite, ar jums pakaks žinių ir laiko tai atlikti teisingai. Štai pagrindiniai MB apskaitos reikalavimai:
Pirminių apskaitos dokumentų pildymas
Tai kasos, banko operacijų, pirkimų, pardavimų dokumentacijos ruošimas.
Su darbo užmokesčiu susijusių išmokų apskaita
Nesvarbu, kiek narių turi jūsų MB, mėnesinis darbo užmokestis, atostoginiai ir kitos išmokos turi būti tinkamai fiksuojamos.
Finansinės atskaitomybės rengimas
Visoms MB būtina pateikti pelno/nuostolio ataskaitas, pelno deklaracijas, paramos deklaracijas ir kitus dokumentus.
Deklaracijų Sodrai ir VMI teikimas
MB bendrijos turi pateikti deklaracijas kas mėnesį, bei metinę deklaraciją.
Atsargų/ kuro/ personalo apskaita
Priklausomai nuo MB veiklos srities, gali būti privaloma pildyti šiuos ar kitus vidinės apskaitos dokumentus.
Tai tik pagrindiniai MB apskaitos dokumentai. Iš esmės, MB apskaitos tvarkymas nėra labai paprastas ir mažai kuo skiriasi nuo UAB apskaitos. Tad neabejotinai, geriausiai ir atsakingiausiai šį darbą atliks patyręs buhalteris.