Bet kuri įmonė, nesvarbu, didesnė ar mažesnė, siekia augimo ir konkurencingumo rinkoje. Norint įmonės efektyvumo ir pelningumo labai svarbu yra nuolat stebėti rinką, analizuoti klientų poreikius ir konkurentus.
Dažniausiai įmonės našumui ir efektyvumui trukdo netinkamai parinktos ir įgyvendintos procesų ir projektų veiklos sistemos, tačiau tai pastebėti gali padėti tik išsami įmonės veiklos analizė ir po visko padaryta ataskaita. Įmonės veiklos analizė yra atliekama keliais etapais ir apima keletą skirtingų įmonės sričių. Pirmiausia, yra atliekamas organizacijos auditas, kuris leidžia identifikuoti problematiškas įmonės veiklos sritis. Taip pat didelis dėmesys yra skiriamas darbuotojų atliekamų veiklų analizei, pokalbiams ir susitikimams su darbuotojais, kurių metu yra išsamiai aptariamos darbuotojų veiklos, funkcijos, jų atlikimo tvarka, trukmė ir kiti svarbūs aspektai, pagal kuriuos galima spręsti, ar įmonės darbuotojai dirba efektyviai ir našiai. Kitas žingsnis – procesų žemėlapių projektavimas, ką padaryti gali padėti verslo konsultantai. Šiuo analizės etapu yra aiškiai išdėstomi keliai, kuriais įmonė gali judėti sėkmės link.
Įmonės veiklos analizė apima keletą aspektų, tačiau vieni iš svarbiausių yra finansinė analizė ir valdymo analizė, kurios parodo daugiausiai informacijos, nes, pirmiausia, įmonės efektyvumas priklauso nuo įmonės vidaus efektyvumo, vadovų ir kitų darbuotojų susikalbėjimo, ir, žinoma, nuo finansinių operacijų, užsakymų skaičiaus ir pelningumo.
Atlikus įmonės veiklos analizę matomi ne tik šiuo metu esantys įmonės rezultatai, bet ir nepanaudoti rezervai, kas leidžia susikoncentruoti į juos ir juos taip pat sėkmingai įjungti į organizacijos veiklą.
Taigi įmonė, norinti turėti didesnę vertę ir užimti aukštesnę poziciją rinkoje, pirmiausia turi atlikti detalią įmonės veiklos analizę, atskleidžiančią visas problematines sritis ir parodančią, kokie rezervai dar gali būti įjungti į įmonės našumo ir efektyvumo didinimą.