Visi žinome, kad krovinių gabenimas gali būti vykdomas skirtingais būdais. Priklausomai nuo to, kokiu būdu kroviniai gabenami, skiriasi ir jų pervežimo ypatumai. Todėl nereikia nustebti, jeigu norint gabenti krovinį vienu iš pasirinktų būdų, to daryti negalėsite. Krovinių gabenimas jūriniu transportu, keltu, taip pat turi savų privalumų ir trūkumų. Iš Lietuvos ir į Lietuvą keltu gabenti krovinius yra itin populiaru. Vienos iš daugiausiai maršrutų turinčių krypčių – tai Skandinavijos ir Vokietijos link, ne mažiau krovinių keliauja Danijos ir Jungtinės Karalystės kryptimis.
Planuojantiems pervežti krovinį keltu, nėra labai svarbu, į Skandinaviją ar kitas šalis jis bus plukdomas. Krovinio pervežimu galite pasirūpinti ir patys, tačiau turite labai gerai viskuo pasidomėti ir tinkamai užpildyti krovinio dokumentus. Šiuo atveju, svarbiausia yra ne kur, o kas bus krovinyje. Nuo krovinio turinio priklausys, ar jį galėsite gabenti keltu, ar ne.
Be to, turite neužmiršti ir įvertinti tai, kad atplaukus keltui į uostą, krovinys turės pasiekti galutinį paskirties tašką – gavėją. Tokiu atveju, tikriausiai jums prireiks pasirūpinti papildomai ir sausumos transportu. Kaip jau supratote, rūpesčių išties nemažai. Todėl geriausia krovinio pervežimą patikėti transporto paslaugas teikiančiai bendrovei, kuri viską sudėlios ir sutvarkys, kaip reikia. O ir išlaidų sutaupysite neabejotinai.
Vandens transportu galima gabenti praktiškai visus krovinius, net ir itin didelių matmenų. Dėl to, nepaisant sąlyginai ilgai trunkančios paslaugos vykdymo, šis transportavimo būdas ir yra labai patrauklus ir populiarus. Jeigu tik leidžia kelto techniniai duomenys, juo galima gabenti tiek birius krovinius, statybines medžiagas, įvairią sunkiasvorę techniką, trąšas ar pavojingus krovinius. Tiesa, tik tokius, kurie yra numatomi, kaip leidžiami, IMDG kodekse. Kiekvienu atveju svarbiausia teisingai ir laiku pateikti krovinio deklaracijas bei supildyti dokumentus.