Gabenimas jūra iki šiol yra vienas ekonomiškiausių prekių ir žaliavų transportavimo būdų. Nepaisant ilgesnio pristatymo termino jo privalumas yra galimybė gabenti labai didelius kiekius krovinių, to negali pasiūlyti nei viena transporto priemonė. Laivo tipas apsprendžia ką jame galima gabenti.
Konteineriai
Plačiausiai naudojami konteineriniai laivai kurie gali siekti net kelis šimtus metrų ilgo ir talpinti iki 15 ir daugiau tūkstančių konteinerių tačiau aptarnaujančio personalo tokiems monstrams reikia tik kelių dešimčių darbuotojų. Automatizuotas konteinerių pakrovimas ir iškrovimas leidžia tai daryti greitai ir nestabdyti tiekimo proceso.
Birūs produktai
Birios produkcijos laivai skirti iškasenų, birių statybinių medžiagų, žemės ūkio produkcijos, smėlio, skaldos ir panašių produktų gabenimui. Jie turi vieną arba kelias plačias ir gilias vidines ertmes kurios užpildomos krovinius, šie laivai yra labai atsparūs didelėms bangoms ir audroms nors turi ir trūkumą, yra lėtesni nei konteinerius gabenti skirti laivai. Šiuos laivus reikia pakrauti ir iškrauti uostuose su atskira įranga nes tik retais atvejais lavai būna jau su integruota įranga.
Skysti produktai
Tankeriais gabenami skystos konsistencijos kroviniai, populiariausia nafta ir jos subproduktai bet taip pat ir kitos paklausios pasaulyje žaliavos, aliejus, vynas, dujos. Šios žaliavos u-ima beveik pusę visų produktų kurie yra gabenami jūromis ir vandenynais.
Šaldyti produktai
Panašūs į konteinerinius laivus yra vadinamieji laivai-šaldytuvai. Juose po visą pasaulį gabenami šaldyti arba atvėsinti greitai gendantys maisto produktai – mėsa, pienas, žuvis, vaisai, daržovės, taip pat medikamentai ir kitos prekės kurias būtina laikyti žemoje temperatūroje.
Transportui
Traukinių keltais galima gabenti krovinius pakrautus į vagonus, vilkikus ir sunkvežimius, taip pat automobilius. Jie išsiskiria tuo kad per rampą galima įvažiuoti į laivo vidų su transporto priemone kuri yra pakrauta kroviniu, tai reiškia, kad tranzitas tokiu keltu yra greitesnis nes nebereikia perkrauti krovinių.
Mediena
Specialiai pritaikyti plaukioti po šalčiausias pasaulio jūras yra laivai skirti medienai gabenti. Apvalūs rąstai arba pjautinė mediena ir jos ruošiniai kraunami tiesiai ant denio. Sutvirtintas laivo korpusas nebijo susidūrimo su ledo lytimis o didelis laivo svoris neleidžia bangoms jo destabilizuoti.
Detali informacija apie krovinių gabenimo jūra paslaugas ir užsakymų pateikimas patnerių svetainėje:
https://ingstad.lt/logistikos-paslaugos/kroviniu-gabenimas-jura-fcl-lcl/